Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Second Birthday

Wednesday, 31 October 2012

signature


baru dapat buat signature sendiri.
jakun kejap.
hihi


31 Oct 2012
12.47 pm

24 weeks -inject kancing gigi


dah lama xkene inject. paling-paling pun masa awal2 pregnant. cucuk amik sample darah. rasanya takde la sakit macam kene inject kancing gigi ni. sakitnye.. mak oiii.. lenguh tangan aku..

takpe. ni turn aku kene inject.
esok baby da keluar.. turn dia pulakk..
haha

*gelak jahat..

 kebiasaannya ibu-ibu yang mengandung anak pertama memang akan dapat 2 dos suntikan kancing gigi.
maknanya bulan depan kompom aku kene lagi sekali.
hwaaa!!
sakit lagi.

serius tak best.

2 hari lagi kene datang lagi klinik kesihatan untuk minum air gula pulak.
al-maklumla berat pon da banyak naik..
kalau dihitung..tambah tolak bahagi darab..
total berat naik 10kg.
itu baru 6 bulan.
kalau dah 9 bulan nanti ntah berapa la yek..
hope sangat takde kencing manis.

.
.
.



Monday, 22 October 2012

its 5pm


:22.10.2012
:23 weeks 2 days
:52kg




gambar latest. fresh from camera.
gemuk kah?


23 weeks


pejam celik pejam celik dah nak masuk 6 bulan da. kalau ikut minggu.. ada satu minggu lagi untuk masuk bulan yang ke enam ni. cepat betul masa berlalu. besar da anak ibu ni. makin aktif awak kat dalam tu. suke tendang-tendang ibu pulak tu.. kadang-kadang sampai rasa tak selesa. tapi bila sehari ibu tak rasa awak gerak... tak boleh tido malam rasanya. 

duduk elok2 kat dalam tu. jgn noty2. cukup 9 bulan nanti baru keluar ye.. :)

***** 


info 23 minggu kehamilan


Berat bayi anda sekarang lebih sedikit dari satu paun / 500 gram dan dia berukuran 11.4 inci / 29 cm dari mercu kepala ke tumit. Pendengarannya telah mantap sepenihnya dan dia boleh mengecam satu versi suara anda yang pincang, selain bunyi denyutan jantung anda dan bunyi deram- derum perut anda.





p.s : sibuk pegang pembaris panjang nak ukur panjang baby .. hehe


Berat




sekarang selera makan semakin berganda. bukan double..tapi triple. 
kene kawal sebab aku memang takut gemuuuk.
ok. berat before ni (masa awal preggy) 43kg.. 
terima kasih kat Hari Raya sebab
naikkan berat aku jadi 45.8kg.
laa ni.. tanya la berat aku berapa.. nak menangis bile dapat tau. 
shud be sebulan naik 2 kilo tapi aku terlebih la plak. tup-tup timbang...naah ! 52kg ko. misi dok siap suruh aku turun dari tempat timbang n betulkan penimbang tu. 

sejurus lepas tu.. rilex je cik misi tu suruh aku datang 2 minggu lagi untuk minum air gula. Hampeh. aku ingat tak la aku kene minum mende tu kalau takde salasilah keturunan yang ada kencing manis. cisss..!

kene minum tu banyak ke?
air gula yang macam mana?
serius tak suke minum benda yang manis2.. tetiba nak kene minum air gula  la pulakkk..


azabbb..azaabbb..











Tuesday, 2 October 2012

20 weeks


i am 20 weeks pregnant !
Thank You Allah.. ♥




:)