Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Second Birthday

Thursday, 11 August 2011

Juadah Buke Puase

Assalammualaikum..

Pejam celik pejam celik rasanye kejap je da 12 hari kite berpuasa..
Alhamdulillah Allah masih panjangkan umur untuk merasa nikmat puasa tahun ni..
Best bila dah kat bulan puase ni..
sebab ape..

Yang pertamanye..keje..dapat balik awal..pukul 5..yeay! best..best..
hari biasa bulan biasa..jangan harap la..
kene balik pukul 6..silap2 kene extend overtime pulak..grr!

Balik awal tu memang best..
Tapi..nak meredah jem tu yang tak best..
Alahai..kalau balik keje naik kereta, alamat kematu la bontot..
tibe2..rasa ramai pulak orang kat Malaysia ni..lebih2 kelumpo..
kalau tak jem, memang tak sah..

seronok kan jem macam ni?

Pastu..banyak pulak bazar Ramadhan..
macam2 juadah buke puase yang kite boleh carik..
apa segala mak nenek kuih ada jual..
nasik pon macam tu...semua jenis ada..
sedap dengan tak sedap je la..
Satu je kuih yang aku carik..tapi macam tak jumpa..
bukan macam lagi..memang tak jumpa kot!

Takde ke orang nak jual kuih ni? (T_T) hwaaaa!!

Nafsu makan dengan nafsu membeli makanan kene betul2 jaga..
kalau tak, alamat semua makanan yang dibeli tak habis dimakan..
pastu masuk tong sampah..
membazir...membazir..
agak2..berapa kali dah makanan yang korang beli masuk tong sampah?
peringatan ni untuk diri sendiri jugak la..
beli tak ingat2..ehem!






No comments:

Post a Comment