Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Second Birthday

Tuesday, 31 July 2012

Buku Merah

Assalam,


Selesai dah pun buat kad merah. bertapa selama 4 jam rasanya dah cukup lama dah... standard la..klinik kerajaan kan? mau kematu bontot duduk tunggu si misi panggil nama aku..



yang bestnye, masa nak daftar tu, xde la die mintak benda-benda mengarut. senang bangat. datang dan isi borang kat buku merah tu je. gigih aku bawak surat nikah n bil letrik segala.. rupanya takde pun die mintak..


yang tak bestnye masa check up.. dapat tau hemoglobin n tekanan darah aku rendah. berat pon tak cukup.. adoyai.. macam mana ni?

Hemoglobin normal adalah 11 gm% aku punye 10.5gm%
Tekanan darah normal pulak 120/80 aku punye 100/60
Berat pulak shud be >45kg aku punye 43kg

padan la aku selalu pening-pening (eceh!!! dan dan kan?)


mak aku pesan suruh makan hati, kerang, ketam n sayur bayam banyak-banyak. misi pon da bagitau minum susu 2-3 gelas sehari.. (yang ni kompom aku tak boleh nak buat..)makan sayur hijau banyak-banyak n minum jus jambu batu.


harap-harap next dan next next check up..aku punya segala masalah yang kat atas tu menjadi normal la hendaknye..amiiinnn



2 comments:

  1. wah! mommy to be dh ade buku merah..mesti ko teruja..
    eh, kurusnyer ko..jeles!..mkn bnyk sikit mommy to be..jaga kesihatan oke..:)

    ReplyDelete
  2. teruja sangat sampai kene inject pon terperanjat..haha
    makan banyak badan xnak naik la..huhu

    thanks siela..raya nanti jumpa ea..

    ReplyDelete