Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 1 November 2012

Hello November

selamat datang November.
Bye-bye October..

sekejap betul masa berlalu.
hari berganti hari, bulan berganti bulan.
lagi satu bulan je nak habis tahun 2012.

***

pagi-pagi lagi dah hantar en.dear
bukan jauh pun, hantar kat depan pintu je.
sejak dua menjak ni
selalu sangat kene outstation kat luar.
kejap ke sabah. kejap ke sarawak.

sekarang ni baru nak menyesal
takde lesen moto dan kereta.
kalau ada lesen, takut juga nak bawak moto..
nak2 kene harung jem.
tak kuase la..
kereta? bawak nak g kedai boleh la..
tu pon berani kalau jalan kampung.
same jugak..tak boleh pakai.

so jalan terbaik. naik la bas. lrt atau teksi.
tapi pagi tadi, tiga-tiga pengangkutan awam ni aku naik.
tang naik lrt tadi, masih ada insan yang tak kesian dengan pompuan boyot mcm aku ni.
lelaki pulak tu.
dia buat dekkk je. 
takkan aku nak announce " saya pregnant, boleh bagi duduk?" 
memang giler la. 
its ok..nasib tak jauh, maluri ke masjid jamek je.
 tak hormat orang langsung.

tang dari masjid jamek ke ampang park, lain pulak ceritanya.
masuk-masuk, terus ada aunty ni offer tempat duduk.
aku pon beriya menolak. tp bila aunty tu da bangun, aku pon duduk la.
ni baru betul. rasa macam di hargai.. :)
thanks aunty.

pelik la orang yang takde rasa hormat ni.
bukannya luak pon kalau bagi tempat kat org yg perlu!
huh!

emo la pulak.

ok. 

nak sambung buat report.

:)



No comments:

Post a Comment