Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Second Birthday

Wednesday, 16 January 2013

Bingka Labu Labi


Teringin sangat nak makan bingka labu. cari kat kedai tak jumpa. last-last buat sendiri..
sebelum masak nampak cantik.. selepas.. tonggang terbalik..hasil keje cik dear..yang mencube menterbalikkan kuih semasa kondisi nya yang tengah panass..sabo je laaa..




masak guna api dapur je. sebab oven tak muat. tak muat-tak muat pon.. sempat gak aku sumbat loyang ni setengah jam kat dalam oven.. haha

total masa untuk masak bingka ni 2 jam..kenapa aku rasa lama sangat eh? memang berjanggut la nak menunggu.. dengan bau yang menggoda lagiii..




ini la hasilnye bila da siap.. kurang dari separuh boleh dikatakan keadaan yang senonoh. bakinya memang lintang pukang dan agak tak senonoh. haha

itu la makanya kalau tak reti nak tunggu kuih tu sejuk dulu kan..nasib untuk makan sendiri, kalau untuk jual..mau menangis orang tengok. oh! silap2 haribulan kene baling dengan kuih sendiri..



satu bekas ni je yang senonoh sempat di bawak ke opis. walaupon rupe buruk tapi rasanya tak boleh tahannn.. sedap seyh.. haha (puji diri sendiri)

terima kasih kepada tuan punye resepi. Mat Gebu (my resipi.com)
tanpa resipi kamu, tak dapat den nak merasa bingka labu yang mabeles ni. 

rasanya ni je makanan yang aku mengidam dan teringin bebeno nak makan.
kalau baby keluar nanti ngences jugak..tak tahu la aku..




No comments:

Post a Comment