Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 16 June 2011

File Sharing kena block?

Entri kali ni aku nak cerita pasal file sharing kene block.. adoyai.. sedih rasa.. aku yang tak pernah2 amik port pasal government ni terpaksa jugak amik port sebab aku adalah pengguna setia piratebay.org. Bayangkan la selama ni ko boleh dapat latest movie dari luar yang berkualiti tinggi dengan senang2nya tapi sekarang terpaksa duduk melangut bila Google bagitau Oops! Google Chrome could not find thepiratebay.org






Ini semua angkara SKMM (Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia). Apala korang ni..apsal la nak ditutup web file sharing tu? Apa yang korang dapat? tengok je la sekarang ramai da protes sebab tindakan kerajaan block beberapa file sharing. haa sape susah? 


Silap besar kot kerajaan buat macam ni...Diorang tak fikir ke? Majoriti golongan muda yang banyak bergantung pada internet. Diorang ni nak ramai yang bangkang kerajaan ke? Kang aku taknak pangkah dacing kang baru tau! padan muka!


Apakah maksud 'dunia tanpa sempadan' ni sebenarnya? Kalau semua nak disekat? Not Fair!! Tu semua hak pengguna la...Kami bayar bil tiap2 bulan kot.. Tapi apakan daya.. wait and see je la.. 


Official letter dari SKMM here . Aku sebagai pengguna 100% tak setujuuuu! Tolong la unblock balik!

No comments:

Post a Comment