Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Second Birthday

Monday, 13 June 2011

Selamat Hari Lahir Ayah!!

Hari ni hari lahir incik ayah yang ke-53.. "Selamat Hari Lahir Ayah!!" Semoga Allah panjangkan umur ayah, sihat selalu & sentiasa dimurahkan rezeki..





Tahun ni takde idea nak bagi ayah hadiah ape..sebab tiap2 tahun dah bagi baju..hmm..nak bagi kerete , xmampu pulak..hehehehe nanti la... gula-gula hacks je boleh tak?

Ayah, terima kasih sebab besarkan ika & adik beradik lain dengan penuh kasih sayang.. Walaupon dulu ika tak suka kalau ayah marah-marah..ingat ayah dah tak sayang.. Maaf sebab salah sangka.. Sekarang baru la ika sedar kenapa ayah buat macam tu..hehe
Ika sayang ayah sangat-sangat2!! 

Susahnya nak expressikan rasa sayang dekat ayah sendiri.. malu..tak tahu nak buat macam mana.. kalau dengan mama senang.. tapi macam-macam mana pon.. aku tetap sayang ayah!
Cerite pasal ayah ni.. teringat kisah lama. nak cter gak!nak cter gak!
Dulu masa aku kecik-kecik teringat time mula2 nak belajo baca buku. Buku cerita pasal arnab ntah ape tajuknye..lupe dah.. ayah da ready rotan bila nak mengajo membaca. Takut jangan cerita la. Kalau eja lepas tu tak tahu apa bunyi nye, ayah mesti tinggikan suara..marah.. belajo matematik ke bahasa inggeris ke..semua sama.. bila ayah marah n macam nak rotan aku mesti lari sembunyi dekat belakang mama. Mintak tolong diselamatkan.. Nangis macam nak mati.. dengan harapan ayah dah tak suroh baca lagi..hakhakhak.. tapi semuanye meleset bila ko kene baca gak sambil tersedu2..hahaha lawak la.. 

Itu cerite kalau tak pandai.. Seterusnye..(macam dalam karangan BM lak) hihi.. bila da pandai.. Contohnye, sebelum ayah pegi keje.. ayah suruh aku belajo matematik n siapkan la beberapa muka surat yang dah ditetapkan.. ayah janji kalau siap, ayah belikan anggur.. Aku ni ye ye la tak pecaya..tapi try siapkan jugak.. then, balik2 jek..aku memang ingat masa ni.. ayah balik keje dan bawak anggur.. Aah!! Hepi sungguh aku masa tu.. Cube sekarang...ayah bagi anggur? Mesti takde perasaan..hahahahaha

Ayah, dalam hidup ni ayah memang takde pengganti walaupon penah satu ketika dulu aku pernah salah faham dengan ayah. Itu pon sebab ayah suka marah2. Sekarang aku da faham kenapa ayah marah macam tu... Ayah..you're the best person! Love you!!


  


No comments:

Post a Comment