Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday 23 September 2013

Bubur ayam + Labu


Salam,

masa nak prepare makanan zaeem ni..dalam kepala otak teringat kan labu masak lemak.. kalau baby boleh dibagi makan masak lemak ni.. dah lama aku sumbat.

Disebabkan carrot dan labu masih banyak..
aku buat lagi puri carrot dan labu untuk dibekukan. Next time nak guna just ambil yang beku tu je.

ini hasilnya:


Banyak khasiat carrot ni. yang penting bagus untuk mata.. nak bagi selalu pun boleh. tapi kalau takut anak bosan.. boleh pelbagaikan.

Last menu da buat bubur carrot. Kali ni aku buat bubur ayam + labu. Kirenye nak introduce protein meal untuk zaeem.

Macam biasa..masak bubur nasi dan ayam. 
sejukkan dan blend.
campur dengan puree labu.
Siap!



Zaeem tak suka pekat-pekat. Aku cairkan sikit.. laju je dia makan.

Hati ibu mana yang tak seronok bila anak makan apa yang dimasak...Aku sanggup tido lambat prepare makanan zaeem. bezanya aku tak buat fresh-fresh dan hantar ke rumah pengasuh. Aku prepare malam.. lepas tu masuk dalam peti ais dan esok hantar ke rumah pengasuh..

Make sure pesan pada pengasuh..panaskan dulu sebelum bagi makan kat anak.

Tapi kalau puree.. memang buat banyak-banyak dan simpan dalam freezer. 


Ok. sambung lagi nanti.


Lots of ♥,

No comments:

Post a Comment