Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday 20 September 2013

Bubur Carrot dan Puree Labu

Salam,

Minggu ni prepare makanan untuk zaeem. Aku buat bubur carrot + kentang dan puree labu.
Selalunya kalau buat bubur kentang + carrot aku akan rebus je semua sekali.. tapi kali ni saje nak buat asing. steam dan blender.

lepas carrot + kentang lembut aku sejukkan sekejap dan blender dengan bubur nasi.



Puree labu: steam labu sampai lembut. campur air/susu dan blender.

tadaaa! siap..






senang je. kejap da siap. stok untuk seminggu. simpan dalam peti ais boleh tahan sampai 3 hari. dalam freezer tahan sampai sebulan.

Bekas purple tu hantar kat pengasuh..ingatkan tahan sampai 3 hari. tapi kejap je. lepas 2 hari pengasuh tu pulangkan bekas. banyak jugak zaeem makan..

hari ni.. aku bekalkan bekas kecik-kecik tu 4 biji.. tak tahu la habis ke tak..

first projek ni aku just buat 2 jenis makanan untuk zaeem. Minggu depan..aku buat 3 jenis pulak. Saje tukar-tukar.. takde la dia boring sangat makan benda yang sama hari-hari..

Alhamdulillah..setakat ni ape je aku bagi..zaeem akan ngap! senang keje.. lepas ni nak guna pisang n sweet potato pulak.. next entry kita buat banana mash dan sweet potato puree.

:)


No comments:

Post a Comment