Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday 20 September 2013

Review: Baby Bullet tak Best

Salam,

Sekarang ni setalah jadi mak-mak ni.. page yang aku paling banyak follow kat pesbuk dan blog semuanya berkenaan baby care.. baby food.. baby toys.. baby apparel.. haaa semua la yang berkaitan dengan baby.

Kali ni nak cerita pasal solid food. Anak aku da genap 7 bulan. Masa zaeem 6 bulan aku memang da start introduce solid food kat dia.. tapi untuk first time aku just bagi zaeem makan cerelac je. Sebab ape..sebab..nak tengok dia ok ke tak kalau dibagi makan. 

Bila dah okey. Aku start beli equipment untuk dia. Mcam agak poyo sebut equipment bagai tu kan? hehe Aku beli set baby bullet untuk prepare makanan zaeem. 

Sape kata baby bullet tak best? haha Best giler pakai benda tu.. rasa macam main masak-masak pun ada..

Kenape aku kate best? haa.. tengok ape yang dapat kalau beli 1 set..Actually siap dapat buku resipi sekali..tapi lupe nak snap.. :)



storage dia yang paling cute.. siap boleh set date lagi. Kenape nak set date? kalau buat banyak-banyak senang nak tau yang mana kena makan dulu... kita guna prinsip FIFO-first in first out. lebih kurang macam nak simpan breastmilk la..

comel kan?
material nya macam getah..kalau buat puree sesuai sangat letak kat sini..

mana nak dapat set ni? Jom singgah kat Ohsem Baby Kids Shop ... Harga nye..sangat berbaloi okay..

Setakat ni dekat Ohsem Baby Kids, set baby bullet adalah yang paling termurah aku penah jumpa. Wajib survey harga okeyy..rugi beli barang yang sama..kualiti pon sama pada harga yang mahal.

Okey.

Tak sabar nak prepare makanan untuk zaeem.. macam-macam resipi nak cuba!





No comments:

Post a Comment