Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 24 September 2013

Bubur cheezy Brokoli

Salam,

Resepi ni aku dapat dari cousin aku. Dia cerita anak dia sukaaa sangat makan bubur letak cheese. Makanya aku sangat rajin..aku cube la buat untuk zaeem.

Bahan-bahan:

Cheestick
Bubur nasi
Brokoli
Ikan bilis


Cheese ni akan jadikan bubur jadi masin-masin sikit. aku try letak separuh je cheese tu. lagi separuh aku ngap! not bad jugak la.. tapi memang masin.. Rasanya masin lagi cheese biasa tu..

Brokoli kita kasi steam sampai lembut.

Ikan bilis..rendam sekejap..lepas tu goreng.. guna olive oil lagi bagus. tapi guna sikit je. Kat rumah aku takde olive oil..so aku goreng dengan minyak biasa dengan minyak yang sedikit sajeee.

Lepas tu.. Kasi blend semua bahan.

Siap...

Tema kali ni.. hijauuu..

yang kuning tu sweet potato. 




warnanya agak kurang menarik. sepatutnya aku kene lebihkan sayur tu lagi.. hmmm.. next time aku buat sampai hijaunya pekat sikit :)

Oh keledek tu aku guna untuk buat puree..

masa blender aku campurkan dengan susu formula..

ini lah hasilnya:

hijau..aku ingat kalau steam labu jadi warna oren..rupanya silap..

set date


siap..

:)


No comments:

Post a Comment